fredag 14. september 2012

Gulrot rundstykker

Hei på dere!
I går ble det mye baking, en typisk fridag her hos oss. Jeg prøvde ut en oppskrift som jeg hadde funnet i en bok og etter å ha funnet ut at jeg manglet noe og hadde lest litt feil men allikevel tatt det oppi så fikk jeg jo bare steke det og det ble en ny oppskrift. Og det viktigste, de ble gode!!!

Min oppskrift:
Gulrot rundstykker.

Du trenger:
50g. Gjær
2dl melk
3dl vann
1ss honning
2ss soyasaus
2 gulrot raspet
2dl havregryn
600g hvetemel.


Miks dette sammen og vips du har en deilig høst frokost!

Stekes på 200 g i midten av ovnen.

Viktig å kjøre deigen lenge og godt i kjøkkenmaskinen og ta deg god til til heving både før og etter trilling;)




Ha en fortryllende kveld!

3 kommentarer:

  1. nam <3 disse skal jeg ta å bake en dag :-) Sund er de jo og :-) :-)

    Klem fra Anita

    SvarSlett
  2. Hei høpp!

    Disse så nydelige ut:)Flinka!!!

    Pleier og ha gulerøtter både i
    rundstykkene mine og muffens:)
    Deilig!!Blir så saftige:)

    Takk for alle fine ord fra deg:)

    Nyt søndagen1

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  3. Hei på deg.
    Disse så herlige ut ;)))
    Ønsker deg en riktig fin søndag.
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett

Legg igjen din kommentar her