søndag 16. september 2012

DIY-Duftelys

God morgen! 

Her på fredag var jeg ute å skulle handle inn til helgen og tenkte vi måtte ha noe frukt til helgen. Jeg så disse gode mandaringene (eller klemantiner???) hehe. 

Første gang jeg fikk opp øynene for denne typen dufte lys var på bloggen Hobbyvimsa (klikk her om du ønsker å se)  Hun har mange fine kreasjoner som er verdt å få med seg!

Vell vell, nå lurer du kanskje på hvordan jeg lagde dette duftelyset??

Du trenger:
en apelsin / mandarin/ klemantin
olivenloje

Skjer appelsinen i to, ta ut innmat. Men pass på at du ikke tar den roten inni appelsinen som skal bli en slags veik.
Når dette er gjort, skjer en stjerne eller et annet valgfri mønster i "lokket".

Hell olivenolje i bunnen slik at det er et godt stykke opp (nesten helt opp til toppen av "veiken". Det er olivenoljen som brenner så det kan ta litt tid før du får fyr på "veiken" men det er bare å holde stikken ned på veiken så kommer den.

Skallet kan lett bli brent (det ble de hos meg etter en stund og det lukter ikke noe særlig godt så det er egentlig like greit å skippe) 

Lykke til!

Jeg likte dette veldig godt! og lyste holdt kvelden ut, en appelsin vil nok holde gaaaanske lenge! 

Nei nå får vell frokosten komme på bordet og etter hvert få gjort noe her i huset=)


Ha en fiiiin søndag dere! 

Klem fra Yvonne.

1 kommentar:

  1. Hei høpp!

    har ikke prøvd det selv enda,men kult å se aat det funket:)

    Ha en fin søndag!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett

Legg igjen din kommentar her