mandag 11. juli 2011

Dagens kos og et lite middags tips


I dag har dagen bare vært ro og kos. Dagen startet slik den pleier (en flaske melk til lillebror mens mor lager kaffe og frokost) I dag har været vært så skiftene at man vet ikke hva man skal si. Men allikevel skulle storebror ut å leke i sandkassen og da fikk han plukket en blomst til meg i forbi farten:) (den lille gule) når jeg var ute å luftet hundene fikk jeg øye på de andre på marken. og det hadde vært veldig dumt om de skulle gå fortapt inn i gressklipperen en solskinns dag...så da er det bedre at de kommer inn i stuen:)


Til middag i dag ble det Pai med salat til. nam!
Hvis du ønsker å lage denne typen pai:
1 pk maisena pai deig (me juksa litt)
1 pk kjøttdeig av det slaget du selv ønsker kan også bruke 2 filér av kylling
så kutter du opp de grønsakene du selv ønsker å ha i (ikke formange for da vil det være vanskelig å få paien stekt) I dag bruke jeg : en halv løk og litt søt paprika
mens dette surrer så tar du det du måtte ønske av krydder jeg brukte salt og pepper, kvitløks krydder (fordi jeg ikke hadde hvitløk), paprika krydder, et krydder fra en thai butikk som heter raja det er en blanding med karri. (før brukte jeg karri i) også veldig godt med tacogrydder i!!
når dette har surret en stund så tar jeg å blander sammen 3 egg og ca 2 dl melk. og heller det over kjøttdeigen og vender om noen ganger slik at det blir skikkelig blandet i stekepannen. når jeg ser tedenser til eggerøre så heller jeg det øver deigen som er i paiformen eller i en kakeform om du ikke har paiform. så pleier jeg å ha tomatskiver på toppen:) i oven med den!


Og god middag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg igjen din kommentar her