søndag 3. oktober 2010

Noen som kan hjelpe meg med en sokke-oppskrift?

Heisann:-)

Jeg har lenge ønsket å prøve meg på å strikke sokker... og min samboer har etterlyst strikke sokker. hehe så det er vell på tide å lære seg det.

Er litt redd kreativiteten min skal forsvinne når babyen kommer så jeg får vell lære meg det nå hehe Er det noen som har en enkel nybegynner oppskrift som de har lyst til å dele?? Eller noen tips?
For en gangs skyld har jeg klart å kjøpe inn garn før jeg har funnet oppskriften:-) så jeg er klar..

Ellers har vi hatt en fin helg som har gått ekstremt fort! I helgen har jeg laget ferdig den ene votten til adventskalenderen og jeg har strikket grytelapper i to forskjellige lilla farger... *elsker lilla!!* jomfruens siste håp er det jo enkelte som sier... hehe
Ellers har denne helgen vært mye TVtitting og når man for en gangs skyld setter seg ned for å se litt på tv så legger man gjærne merke til en del ting når det er en stund siden man har slappet så godt av... det er to ting jeg må bemerke... den første oppdaget jeg og samboeren min da vi skulle se barneTV med gutten vår på fredag... det var da ett barneTv med noen afrikanske dyr på nrk greit nok... men dyrene snakket gbrokkent norsk... og alle vet jo at ungene våre lærer av å høre og se på tv og det er nok derfor mange unger bruker en "Oslo dialekt" når de leker... jeg må si jeg synes det er dumt de skal bruke gebrokkent norsk i barnetv...

Den andre tingen er at hvorfor er det lov å reklamere for gambling egentlig?? det er jo like stor fare og kanskje større fare for å bli avhengig av det som tobakk og alkohol som er ulovlig å reklamere for...

men men nå er det ny uke og ikke mange dagene igjen til termin.. :D
Jeg kan nesten ikke vente! hehe tror jeg aldri før har gledet meg til så mye smerte hehe
Men jeg vet jo at det vil ganske fort bli glemt etterpå.
Bagene ligger nå klar i bilen både min bag og guttungen sin bag med både pysj og andre klær i og jeg har gått igjennom bagene tusen ganger men alikevel føler jeg at det er noe jeg glemmer...

Nei jeg får vell komme meg i seng... men hvis noen kan hjelpe meg med en grei nybegynner sokke-oppskrift så blir jeg Happy :D

Og takk for alle kommentarer på innleggene!

1 kommentar:

  1. Kan dessverre ikke hjelpe deg med oppskrift, har prøvd å strikke sokker...men det gikk rett vest kan man si;) Så det ga jeg opp!! hehe:)

    Er veldig spent på om du skal reise på føden snart...hihi...Blir da så spente når man svirrer rundt her i blogglandia å følger med andre bloggere:)

    Ha en fin dag:)

    Klem Ea

    SvarSlett

Legg igjen din kommentar her