tirsdag 6. mars 2012

NIB utfordring: Here i am - This is me

 Som mange andre så er jeg med på NIBs utfordring som denne gangen handler om personlig interiør. Det mest personlige rommet i huset vårt er stuen, Mixet med nytt, gammelt, arvet og brukt. Ting som har mye symbolikk som betyr mye for oss og ting fra som kanskje sier litt om hvem vi er.

Det første bildet er det som viser slik man ser stuen fra spisestuen som er den veien inn i stuen. Her i denne stuen er det det rommet vi bruker til å slappe av, familie rommet og blogghjørnet mitt.
Stuebordet og tv-benken er fra serien York som selges på bohus, denne serien er en serie som vi begge liker godt og er veldig fornøyd med løsningene der.

 På tv-benken har jeg selvfølge litt levende lys. Lysestakene er kjøpt hos perfect home, den lille fra Hilde Heimdal og flyet tror jeg var fra Lobelia. Min mann er veldig interessert i historiens fortid og derfor synes jeg dette flyet passet godt inn. Og vi begge deler en interesse av interiør og særlig gamle ting.
 Her ser dere et fat som er arvet. Det fatet hører til et servise vi arvet av min manns mormor, jeg synes det er så nydelig og synes det var litt trist at vi kun skulle bruke det til pene middager så derfor fant jeg ut at hvorfor ikke bruke det slik. Lysestaken er er også fra Perfect Home mens den blå er Kosta boda.foran disse to så står det et esel som jeg fikk da jeg var liten en gang jeg var i syden med mine foreldre. Den gir meg så mange barndoms minner! (dette står jo selvfølgelig ikke slik om dagen når minsten er våken, da setter jeg det på spiseboret så når lillegutt er i seng kan jeg sette det frem igjen).
 Her også er det minner og den telysholderen som er tent der er veldig betydningsfull for meg da jeg fikk den av min mann en gang. Da han hadde vært i syden uten meg og hadde savnet meg sånn, og jeg hadde jo savnet han veldig! Duken er brodert av min mormor da hun levde. 
 Pusen i vinduet, gir meg mange barndomsminner også. For denne stod nemlig i min mors vindu da jeg var liten. Denne fikk hun en gang av en venninne, og da jeg flyttet hjemme i fra så fikk jeg denne med meg.
 Der Cesar sitter er mitt blogg hjørne hehe
Det store bildet er et bilde min mann hadde i sin ungkars tid hehe =) veldig fint og jeg drømmer meg stadig bort til varmere strøk inn i bildet. 

Så This is me =)

Har du lyst til å slenge deg på i siste liten på Nibs utfordring? gå inn her

Ha en fin kveld! 

Klem fra Yvonne.

5 kommentarer:

  1. Knall flott er det :-)

    Klem fra anita

    SvarSlett
  2. Så koselig og fint du har D:)
    Takker for hyggelige kommentarer inne hos meg:)
    Ha en fin kveld
    klem sissel

    SvarSlett
  3. Skjønne bilder!!

    Lykke til!

    Klem Jatte :)

    SvarSlett
  4. Så koselig du har det. Og SÅÅÅ deilig å se at ikke alt er kjøpt på en og samme butikk :o) Jeg er også fan av personlig interiør. Jeg prøver å kjøpe nytteting når jeg kjøper pynt, lysestaker, boller etc.. Det synes jeg er fint. Og får jeg noe i gave som er HELT meg (som kjolen på stueveggen), ja da henger jeg den opp. Heldigvis har jeg en mann som tåler litt sprell.. haha, men det meste av det koster ikke stort ihvertfall!

    KLEM

    SvarSlett
  5. Flott du har det!

    Ønsker deg en god dag
    Klem Tonje

    SvarSlett

Legg igjen din kommentar her