onsdag 28. desember 2011

Jules festligheter

 Da var julen overstått og ungene koser seg med sine nye leker og julekaker. Vi feiret jul hos min mor og far, så vi ble en liten gjeng =) Det hele startet med julemiddag, pinnekjøtt med kålrotstappe, pinnefett og poteter. HERLIG! Ungene fikk nissepølser noe de var svært fornøyd med. Til dessert var det en gammel norsk tradisjonell dessert nemlig multekrem. Er det noe som er utrolig god sommer som vinter så er det multekrem! Etter middagen pleier damene å vaske opp mens menn og barn kan få knipe litt og lure på pakkene. Noe spesielt en liten gutt ble veldig ivrig på. Lille Leon likte veldig godt pakkene under treet og ville helst pakke opp alle!

Etterhvert kom selvsete nissen også med gaver til små og store. Jeg vil si vi hadde en vellykket julaften som min far sa "dette var en vellykket julaften, ja det var jo ingen som kranglet" ikke det at det pleier å være noen som krangler på være julaftener hehe.  

Dagen etter var det julebrunsj med min mor og far. Veldig koselig! 

Takk for en fin julaften mine nære og kjære=) 



Min mor og far har alltid et kjempe flott juletre med ganske flotte farger og alle kulene har en historie bak seg.  Noen av de er kjøpt da vi feiret jul i Porto Rico da jeg var liten, andre fra Amsterdam og noen fra krigen som bestemor og bestefar hadde da de levde. Men en vi ble vist på julaften var min mor og fars første julekule etter de ble gift.  Min far hadde fått en ny idé angående juletreet i år og det var å sette en nisse inni. Så min mor hadde tatt saken og fått en nisse vell plassert inni mellom norske flagg og grønnglede i et julehus.

Etter alt som skjer rundt i verden så tenker jeg kanskje julens dekorasjoner har fått et "dypere" preg med norske flagg og levende lys.  Da tenker jeg på årets tragedier og fortidens tøffe tider. Kanskje det norske flagget blir viktigere i fremtiden når man ser hvordan verden er blitt?

Her i huset har vi alle ferie og det merkes, vi slapper av og det blir sene kvelder med film og morgenen draes langt ut på formiddagen. Det er nå litt godt også! 

Ha en fin romjul dere!

Takk for koselige jule hilsener =)

Klem fra Yvonne

2 kommentarer:

  1. Så koselig juletrepynt!

    Fortsatt god romjul :)

    SvarSlett
  2. Fint skrevet men en feil vi har ikke julepynt fra krigen, det er Åse som har.

    SvarSlett

Legg igjen din kommentar her