tirsdag 1. februar 2011

Mimring


Litt rart å tenke på at kun ett år er gått og så mye er forandret!
i fjor på denne tiden var jeg student i Praha sammen med fire andre helsefagarbeiderlærlinger. Dette var utrolig lærerikt og spennende! Var innom flere forskjellige steder og jobber som sykehus, hjerteavdeling, medisinsk avdeling og en avdeling for de som hadde vært operert vi fikk også være "fluen på veggen" under en operasjon. selv om alt gikk på tsjekkisk så var det utrolig spennende! når vi hadde vær rundt på disse avdelingene var det barnehjem som stod for tur. det var også veldig spennende!og en dag i uken gikk vi på skole. turen varte i 1mnd. og 2uker inni turen fant jeg ut av at jeg var gravid. Da hadde jeg gått to uker med veldig hovne bein og jeg hadde blødd mye neseblod hehe og tok ikke hintet. Men men jeg fikk mange ny erfaringer og opplevelser.


Å være borte fra familien min var ikke så kjekt så derfor ble dagene lange! vi møtte de tsjekkiske studentene kl 6 om morningen for å være på jobb halv 7 og var ferdig rundt 12 tiden og da ble det gjerne lunsj eller å sove litt også middag og shopping.
Og shopping ble det mye av! hehe


Jeg fikk også sett mye av byen Praha som historiske steder og det var det mange av! vi var innom Terazin som var fra 2verdenskrig huff for en grøss! men jeg vil anbefale voksene folk å reise dit! fin by! men ikke noe sted for barn! mye narkotika og mafia som ble lett logge merke til. Men turistene var de verste vell og merke mennene.... de fulle som ranglet i gatene om kvelden.hehe

Hadde mange koselige kvelder og ikke missforstå! hehe når min kjære var å besøkte meg var vi ute å gikk og var på markedene og nasjonal museum utrolig flott bygg! og koselige kvelder med varmkakao og fransk hotdog i gaten hehe mimring, mimring!

Her er ett bilde hva nasjonal museumets tak hehe helt fasinert!!

Fruktkveld-
dette var vår siste kveld sammen i Praha og da koste vi oss med mat "hjemme"på ett av hotell rommene. Jeg må si vi 5 jentene som levde sammen den tiden vi ble ganske nære og jeg tror nok at noen av oss (om ikke alle) vil nok ha kontakt resten av livet:)



Den 20 februar skulle jeg ha vært ferdig med utdannelsen... men istedenfor kom den vesle lille gutten vår til verden og for andre gang ble utdannelsen på vent. hehe så verdt det! bare på dette året har vi altså blitt en stor familie med to hunder og en baby i hus! og ja du hunder og to gutter er nesten som 4 unger! hehe

Ha en fin kveld!

1 kommentar:

  1. Koselig mimring.
    Jeg har vært i Praha,
    en fantastisk flott by,
    reiser gjerne tilbake dit.
    Ha en fin kveld! : )

    SvarSlett

Legg igjen din kommentar her